Τα 4 βασικά tips για να ακολουθήσεις τη μεσογειακή διατροφή το καλοκαίρι

Updated: Aug 8, 2020

Ποιες ομάδες τροφίμων πρέπει να καταναλώνουμε;


Το καλοκαίρι είναι ίσως η ιδανικότερη εποχή για να εντάξουμε τη μεσογειακή διατροφή στις συνήθειές μας. Ως γνωστό η μεσογειακή διατροφή στηρίζεται στη μεσογειακή διατροφική πυραμίδα που έχει ως βάση της τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα και τα λαχανικά, τα ψάρια, τα όσπρια, τα γαλακτοκομικά και το ελαιόλαδο και αφήνει στην άκρη τα ζωικά λίπη και τα κρέατα. Περιέχει δηλαδή τροφές που αποτελούν πλούσια πηγή ω3 και αντιοξειδωτικών και θωρακίζουν τον οργανισμό μας ενάντια στην βλαβερή UV ακτινοβολία.


1. Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες

Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες αποτελούν τα φρούτα, τα λαχανικά και φυσικά τα δημητριακά ολικής άλεσης. Ο πρώτος κανόνας είναι αρκετά εύκολος, ειδικά μέσα στο καλοκαίρι που τα φρούτα και τα λαχανικά βρίσκονται σε αφθονία. Μας προσφέρουν αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, ενισχύουν τον κορεσμό και βελτιώνουν την ενυδάτωση του οργανισμού!

2. Περιορισμός των επεξεργασμένων τροφίμων

Ένας κανόνας που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής σε ότι αφορά τη διατροφή είναι η αποχή από τα επεξεργασμένα προϊόντα. Συνήθως περιέχουν μεγάλη ποσότητα απλών σακχάρων, κορεσμένων και trans λιπαρών οξέων, τα οποία έχουν ενοχοποιηθεί για τις αρνητικές επιπτώσεις τους στην υγεία. Βρισκόμαστε σε μια χώρα όπου μπορούμε να έχουμε καθημερινά φρέσκα τρόφιμα στο τραπέζι μας, μειώνοντας όσο μπορούμε τη συχνότητα κατανάλωσης των τυποποιημένων προϊόντων.

3. Φρέσκα ψάρια & θαλασσινά

Ο τελευταίος κανόνας εκτελείται σχεδόν από μόνος τους μέσα στο καλοκαίρι. Τα ψάρια και τα θαλασσινά βρίσκονται σε τόσο μεγάλη αφθονία αυτούς τους μήνες στη χώρα μας που θα ήταν κρίμα να μην τα προτιμάμε στην καθημερινότητά μας. Αποτελούν βασική πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας και είναι πλούσια σε βιταμίνη D, ψευδάργυρο και σελήνιο, καθώς και σε πολυακόρεστα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποία συμβάλλουν στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου.

4. Γαλακτοκομικά

Περιέχουν όλα τα μακροθρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, λίπη, πρωτεΐνες), τις αναγκαίες βιταμίνες (Α, Β, D), σημαντικά μέταλλα (ασβέστιο) και ιχνοστοιχεία για τη δόμηση ενός γερού οργανισμού. Συγκεκριμένα, συντελούν στη δημιουργία υγιών οστών και δοντιών, μειώνουν τον κίνδυνο για αρτηριακή υπέρταση, για καρδιαγγειακά νοσήματα, για παχυσαρκία και για διάφορες μορφές καρκίνου. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά σύμφωνα με την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και καλό είναι να προτιμούμε αυτά που έχουν υποστεί ζύμωση όπως το γιαούρτι, το τυρί και το κεφίρ.

Με τους 4 απλούς αυτούς κανόνες μπορούμε όλοι μας πολύ εύκολα να βελτιώσουμε τις διατροφικές μας συνήθειες φέτος το καλοκαίρι όπως επιβάλει η μεσογειακή διατροφή!