Τι απαγορεύεται στο Διαβήτη;

Ποια είναι η σωστή απάντηση;



Η απάντηση: Τίποτα!


Μερικοί θεωρούν πως τα άτομα με διαβήτη πρέπει να στερούνται συγκεκριμένα τρόφιμα, όπως τα γλυκά, το ψωμί, τη ζάχαρη και άλλα πολλά, καθώς «απαγορεύονται» όπως λένε.


Θα σας το διατυπώσω λίγο διαφορετικά.


Υπάρχουν τρόφιμα που ανεβάζουν με διαφορετικό τρόπο τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.


Κάποια πιο γρήγορα, κάποια πιο αργά, άλλα μετά από ώρες, άλλα σχεδόν καθόλου.


Σε κάθε περίπτωση η ρύθμιση του διαβήτη δεν εξαρτάται από μια μεμονωμένη στιγμή που θα ανεβεί το σάκχαρό μας. Αυτό είναι ένα «στιγμιότυπο» όπως το χαρακτηρίζουμε και φυσικά επηρεάζει ελάχιστα τη συνολική μας ρύθμιση.


Φυσικά και θα υπάρχουν στιγμές-μέρες που θα θέλουμε να καταναλώσουμε κάτι τελείως διαφορετικό, θερμιδικό, πλούσιο σε ζάχαρη, λιπαρό, χωρίς καθόλου φυτικές ίνες…διαφορετικό!


Φυσικά και θα το κάνουμε χωρίς τύψεις!


Μας ενδιαφέρει να βρισκόμαστε όσο περισσότερο χρόνο μπορούμε μέσα στα φυσιολογικά όρια (τα οποία προσαρμόζονται κάθε φορά), αλλά όχι ΣΥΝΕΧΩΣ, καθώς είναι πολύ δύσκολο, μη εφαρμόσιμο και καθόλου ρεαλιστικό


Ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και η διατροφή του θα πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα με τις προσωπικές του προτιμήσεις, το καθημερινό του πρόγραμμα αλλά φυσικά και τις αρχές της ισορροπημένης διατροφής.


Φυσικά υπάρχουν πολλά διαφορετικά διατροφικά μοντέλα που μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση του διαβήτη. Έρευνες δείχνουν πως διατροφή που περιέχει υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, πλούσιους σε φυτικές ίνες και χαμηλούς σε απλά σάκχαρα, υγιεινά λιπαρά χαμηλά σε κορεσμένα και μη επεξεργασμένες, άπαχες πρωτεΐνες φαίνεται να προσφέρει τα βέλτιστα οφέλη στο γλυκαιμικό έλεγχο. Οι παραπάνω διατροφικές συστάσεις δε διαφέρουν σε τίποτα από αυτές που ισχύουν και για τον υπόλοιπο πληθυσμό!


Το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στην ισορροπία, όλα επιτρέπονται με μέτρο, χωρίς υπερβολές, αλλά και χωρίς στερήσεις!


1 comment