Volume eating

Πως να αυξήσετε εύκολα τον κορεσμό σας

Πως φτάσαμε στον όρο volume eating?

Όπως όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά, το κλειδί για την απώλεια βάρους είναι η κατανάλωση μικρότερων ποσοτήτων φαγητού σε συνδυασμό με την άσκηση. Τα τελευταία δεδομένα, λοιπόν, μας λένε ότι δε χρειάζεται να καταναλώνουμε λιγότερο φαγητό, αλλά λιγότερες θερμίδες από αυτές που χρειαζόμαστε κάθε μέρα. Αυτό, με απλά λόγια, σημαίνει ότι μπορούμε ακόμη να καταναλώνουμε μεγάλους όγκους φαγητού, αρκεί όμως να είναι χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας.



Τι είναι το volume eating?

To volume eating μας επιτρέπει να καταναλώνουμε μεγάλους όγκους φαγητού χωρίς όμως να καταναλώνουμε μεγάλο αριθμό θερμίδων ταυτόχρονα, αφού βασίζεται στην ενεργειακή πυκνότητα της τροφής. Για να “δουλέψει” το volume eating, είναι απαραίτητο να αντικαταστήσουμε τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες με τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες και πυκνά θρεπτικά συστατικά, αρκεί να τρώμε περισσότερα από τα τελευταία. Για παράδειγμα, δύο σειρές σοκολάτα ισοδυναμούν με 180 kcal, όσο δηλαδή και μια μέτρια μπανάνα, ένας χουρμάς και 8 αμύγδαλα μαζί, τρόφιμα από τα οποία θα πάρουμε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.



Πως λειτουργεί το volume eating?

O ευκολότερος τρόπος να τρώμε περισσότερο φαγητό με λιγότερες θερμίδες είναι συμπληρώνοντας τα γεύματά μας με άφθονα φρούτα και λαχανικά, τα οποία είναι χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας λόγω της μεγάλης τους περιεκτικότητας σε νερό και ίνες. Η υγρασία ων τροφών, λοιπόν, είναι αυτό μας επιτρέπει να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες αυτών των τροφών χωρίς να καταναλώνουμε πολλές θερμίδες, αλλά νιώθοντας εύκολα κορεσμό. Επιπλέον, οι φυτικές ίνες μας κρατάνε χορτάτους για περισσότερη ώρα, μέχρι το επόμενο γεύμα. Σε αυτή την κατηγορία βρίσκονται και τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Η τεχνική αυτή μας επιτρέπει όχι μόνο να μη νιώθουμε το αίσθημα της πείνας, αλλά και να καταναλώνουμε τροφές που σε μια τυπική δίαιτα θα τις είχαμε στερηθεί, χωρίς να ξεφύγουμε από τους διατροφικούς μα στόχους. Για παράδειγμα, αντί να φάμε μία ολόκληρη πίτσα που θα μας γεμίσει πολλές θερμίδες, μπορούμε να φάμε ένα ή δυο κομμάτια και να συμπληρώσουμε το υπόλοιπο γεύμα μας με άφθονη σαλάτα.


Volume eating και απώλεια βάρους

Για να έχουμε απώλεια βάρους, θα πρέπει να υπάρχει ενεργειακό έλλειμμα, δηλαδή να καίμε περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνουμε. Προς αυτό το στόχο οδηγεί και το volume eating, αφού τα τρόφιμα χαμηλού όγκου αντικαθίστανται από τρόφιμα μεγάλου όγκου, αλλά με λιγότερες θερμίδες. Θα μπορούσαμε, λοιπό, να χρησιμοποιήσουμε το σλόγκαν “ Καταναλώστε τον όγκο των τροφών σας για να χάσετε βάρος”.



Συμπερασματικά, ας σταματήσουμε τη νοοτροπία που ισχυρίζεται ότι περισσότερα τρόφιμα ισοδυναμούν με περισσότερες θερμίδες και ας υιοθετήσουμε τη θεωρία ότι η ποιότητα του φαγητού που καταναλώνουμε είναι αυτό που θα πρέπει να μας ενδιαφέρει και αυτό που τελικά έχει σημασία.