Φυτικές ίνες στην καθημερινή μας διατροφή

Αποτελούν δικαίως ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά στην καθημερινή μας διατροφή με πολλά οφέλη για την υγεία!


Οι φυτικές ίνες περιλαμβάνουν τα μέρη των φυτών τα οποία δεν μπορεί ο ανθρώπινος οργανισμός να τα διασπάσει και να τα μεταβολίσει πλήρως (λεπτό έντερο). Έτσι, διασπώνται πλήρως από τα βακτήρια του οργανισμού (παχύ έντερο).


Ποια είναι τα οφέλη των φυτικών ινών;


Η κατανάλωση φυτικών ινών καθημερινά προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία

Μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και καρδιαγγειακών νοσημάτων

Πιο σταθερά επίπεδα σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη

• Μειωμένα επίπεδα χοληστερόλης και αρτηριακής πίεσης

• Έλεγχος της όρεξης και διαχείρισης βάρους

• Αντιμετώπιση δυσκοιλιότητας

• Αποτελούν τα γνωστά πρεβιοτικά και βοηθούν στην ανάπτυξη της μικροχλωρίδας του εντέρου

• Τα τρόφιμα πλούσια σε ίνες αποτελούν και καλή πηγή βιταμινών και μετάλλων - τα ολικής άλεσης προϊόντα είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυλικό οξύ, ω-3 λιπαρά οξέα και αντιοξειδωτικά


Σε ποια τρόφιμα τις βρίσκουμε;


Τα περισσότερα τρόφιμα φυτικής προέλευσης είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.

Αμυλούχα τρόφιμα όπως ολικής άλεσης αρτοσκευάσματα και ζυμαρικά, πίτουρο βρώμης, δημητριακά υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες, γλυκοπατάτα, πατάτα με τη φλούδα, αρακάς, καλαμπόκι

Όσπρια όπως φασόλια, ρεβίθια, φακές

• Λαχανικά όπως πιπεριές, λάχανο, μπρόκολο, κουνουπίδι, ντομάτα, μαρούλι, καρότο

• Φρούτα όπως δαμάσκηνα ξερά, σύκα, μπανάνα, αχλάδι, μήλο, κεράσια, πορτοκάλι, ροδάκινο, βερίκοκα, ακτινίδιο

• Σπόροι όπως λιναρόσποροι και σπόροι Chia

• Ξηροί καρποί όπως αμύγδαλα, φουντούκια, φυστικοβούτυρο, ταχίνι


Τι μπορούμε να κάνουμε για να αυξήσουμε την κατανάλωση φυτικών ινών;


1. Διάλεξε προϊόντα ολικής άλεσης και δημητριακά τύπου all bran


2. Κατανάλωσε γιαούρτι με αποξηραμένα φρούτα ή με ξηρούς καρπούς ή σπόρους ως σνακ


3. Συνδύασε σαλάτα με φρέσκα, ωμά ή μαγειρεμένα λαχανικά με κάθε κύριο γεύμα


4. Κατανάλωσε τα φρούτα και τα λαχανικά με τη φλούδα αφού την πλύνεις πολύ καλά


5. Επαρκής κατανάλωση νερού με τα γεύματα, για να βελτιστοποιήσεις το αποτέλεσμα!


6. Αύξησε τις φυτικές ίνες σταδιακά για την αποφυγή γαστρεντερικών ενοχλήσεων